donderdag 29 november 2012

Workflow 7

De fotoreportage van Heike & Sven werkte ik af in dezelfde blauwe tint als de accessoires op hun huwelijksdag en gaf het een klein beetje een vintage-look.



De bedoeling van mijn workflow te delen op mijn blog is vooral om mijn klanten mijn manier van werken en presentatie te laten zien. Ik krijg de laatste tijd meer en meer mailtjes en vragen met welke programma's, lenzen, producten en leveranciers ik werk, of ik workshops en opleidingen wil geven, waar ik mijn albums ga halen, hoe ik die collagemapjes maak enz. Langs deze weg wil ik even laten weten dat ik geen opleidingen geef en er ook de tijd niet voor heb. Ik heb zelf kunst gestudeerd en me nadien blijven bijscholen, heel veel gelezen en opgezocht, maar vooral door de jaren heen ervaring opgedaan en uit mijn fouten geleerd en door het steeds beter willen zijn (ben dan ook een perfectionist). Buiten mijn reportages ben ik ook voor mezelf heel veel bezig met fotograferen, ik heb mijn camera dan ook bijna altijd bij mij, thuis staat die altijd stand-by, want mijn ogen zijn net lenzen; overal en altijd valt er wel iets te zien! En daar heb ik misschien nog wel het meeste van geleerd, de rest put ik uit mijn creativiteit en fantasie. Het is plezierig dat mensen mijn werk mooi vinden en het van me willen leren, maar een bakker geeft zijn recepten toch ook niet prijs. Dankjewel voor het begrip!

2 opmerkingen:

  1. Spreekt toch voor zich. Zou zelf niet willen een ander zijn ideeën 'stelen' want zo zou het voor mij aanvoelen. Ik heb wel veel bewondering voor creatieve geesten zoals jezelf. Die eigenheid ontwikkelen, dat is niet iedereen gegeven. Als je er dan ook nog je beroep van kan maken, dan is dat helemaal fantastisch natuurlijk.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn nagels met koppen,zo is het niemand geeft zijn werk,recepten enz.....prijs aan andere,ieder heeft zijn eigenheid anders zouden wij copy's van elkaar zijn.
    Ben je créatief dan kan je aan de slag,wil je bijscholen dan volg je lessen zo gaat dat in alle beroepen,maar fotograaf word vaak als een pleziertje aanzien maar beseffen niet wat voor werk er achter schuil gaat,je moet feeling hebben anders lukt het u nooit!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen