maandag 21 januari 2013

Imran

De dag voor lazy sunday was het weer newborn-time! Ik zei het toch al dat er deze maand iets in de lucht hangt in newborn-land, de baby's hebben geen geen zin om te slapen! Ook kleine Imran uit Belsele had iets anders in gedachte dan slapen! Gelukkig waren er heel geduldige ouders die het kleintje meermaals in slaap probeerden te wiegen! Terwijl valt mijn oog op een oud Marokkaans kadertje met een foto uit de kinderjaren van Imran's papa. Ook al heb ik bijna geen beelden van een slapende Imran, toch heb ik dit kleintje wel kunnen vastleggen met zijn grote, donkere kijkers, vier weken oud, maar al vol bewondering ontdekt hij de wondere wereld om zich heen! En af en toe wou hij wel eens een pose voor me doen, maar niet slapend!

Graag wil ik via dit blogstukje vragen aan alle toekomstige ouders die graag een newborn-reportage bij mij willen boeken om tijdig te reserveren! Ik weet dat je een geboorte-datum nooit op voorhand kan weten, maar het is fijn als ik tijdens de zwangerschap al een datum als richtlijn zou kunnen krijgen en vanaf dat de baby geboren is even een seintje te laten, zo kan ik al wat proberen inplannen en er rekening mee houden. De laatste newborns zijn nogal laat gereserveerd en net terwijl ik een super drukke periode had, waardoor het voor mij moeilijk was om binnen de eerste twee weken na de geboorte te komen. De ervaring leerde me dat een baby van vier à zes weken oud makkelijker wakker wordt, iets moeilijker terug inslaapt en veel beweeglijker is, ook meer last van huilbuien en krampen! Dit kleintje van een paar uurtjes oud sliep als een roosje door alles heen.  


Met dank aan de ouders van Imran dat ze dit wilden delen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten