vrijdag 15 maart 2013

They call me the wild rose

Soms vinden kinderen dat hun mama nogal veel andere mensen fotografeert en willen zij ook wel eens 'hun eigen' fotoshoot! Ik liet ze in mijn schetsboekje wat ideetjes opschrijven, iets wat bij hun past...en ik vulde nog wat aan...en gauw kwamen we wel tot iets!

Nisrine was als eerste aan de beurt, haar naam betekent 'wilde roos & rozenbottel', dus de accessoires werden rozen, rozenbottels, rozenbottelthee... Woensdagnamiddag toen mijn klanten rond 15u de deur uitstapte keek ik door het raam en zag de sneeuw, het zonnetje...hmmm...wild rose, winter rose, the last wintershoot... En holderdebolder snel thermos rozenbottelthee maken, haarbandje maken, rozen gaan kopen, rozenbottels uit de moestuin plukken...en snel fotoshoot! Toch uniek niet: sneeuw zo half maart? In den bloemenwinkel keken ze maar raar: 'fotoshoot met rozen in de sneeuw?' 'is 't voor de communie?', nee, mevrouw we hebben gewoon zin in nen fotoshoot en 'k heb weer iets in mijn kopke...das al! 

Eens op bestemming aangekomen zaten we in een sneeuwstorm en was het echt wel ijskoud (vonden de twee grootste koukleumen van het gezin)!!! Daar stonden we dan met flesjes en thermos in die sneeuwstorm, met in één hand een paraplu boven mijn fototoestel, met het andere hand fotograferen en dan ook nog wat stylen! (Ik heb al in betere omstandigheden gefotografeert hoor!)

Nisrine, zo fier op jou dat je die sneeuwstorm trotseerde! En ik heb nog twee dochters te gaan, maar 't zal nimmer voor in de sneeuw zijn denk ik!

7 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's zijn het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! echt natuur talenten (fotograaf en model!)
    Die sneeuw heeft toch iets he

    ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lol de bloemenwinkel. Toch zalig zo een momentje met één dochter alleen. Weer super foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Wat fantastisch dat ze ernaar vragen om op de foto te mogen.
    Prachtige naam ook.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oohh niske wat mooi ! tanten inge had t nog niet gezien , bij deze goedgekeurd hoor ;-) wauw xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankuwel allemaal!

    @Ilona: Jij kan het weten hé sneeuw-fotoshoot!
    @Kruid je dag: Inderdaad zalig zo'n moeder-dochter-moment!
    @flowersandhome: Zolang ze nog willen...blijft moeder doorgaan!
    @inge c: Tante(n) Inge had effe andere dingen rond haar hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen