dinsdag 13 augustus 2013

Juliette & applelove

Deze keer een fotoshoot in eigen familie; mijn nicht uit Gent gaf me de opdracht om foto's te nemen van haar dochtertje Juliette en rond voeding te werken, want Juliette mag binnenkort heel groot op de keukenmuur pronken! Al gauw begin ik te brainstormen en na wat heen en weer gemail, kom ik bij appelen, een appelboomgaard en bij een mandje met appels, en daar hoort...juist: roodkapje bij! Juliette, een kleine dame met veel pit en temperament, maakte het mij niet zo makkelijk, ik heb al de verhaaltjes en de gekste verzinsels moeten boven halen...'maak met de appeltjes een prinsessencirkel', 'we gaan gif maken voor de wolf en boze heks', 'we gaan eens kijken naar de kabouterdeurtjes in de appels' en 'we moeten de wolf nog wegjagen zodat de koekjes en appeltjes zeker bij de zieke grootmoeder aankomen', ... Maar deze roodkapje kon je niet zomaar om de tuin leiden, ze zorgde dat de appeltjes, de koekjes en de fles met sap allemaal in roodkapje haar buikje terecht kwamen! De wolf kan maar beter zorgen dat hij een roodkapje zoals Juliette niet tegen komt!

 
Gelukkig eindigen sprookjes altijd mooi...de slapende prinses werd wakker gekust door haar prins!
 
 
 
Met dank aan Loubnas cakes die mijn schetsjes iedere keer weer tot leven brengt!
 

1 opmerking: